Mask of Magnaminty

När jag var på Lush sist och bland annat köpte deras foundation, som jag tidigare gjort ett inlägg om, så köpte jag även Mask of Magnaminty som jag har varit sugen på att prova på länge!

 

Mask of Magnaminty är en ansiktsmask som enligt Lush hemsida ska vara en djuprengörande rygg och ansiktsmask, den ska dra ut smutsen från porerna och skrubba huden ren.

 

Jag har blandad hy, jag är fet i T-zonen och torr/normal i resten. Men jag blir trotts att jag är fet om näsan torr och fnasig där. Detta gör att foundation har svårt att få en snygg finish om jag inte skrubbar ansiktet varje dag. Men när jag använt mask of magnaminty har jag inte behövt skrubba varje dag, utan det har räckt med var 3-4de dag. Den är även väldigt lätt att applicera och att få bort om man skrubbar med varmt vatten. Det är också väldigt praktiskt att man inte behöver använda två masker efter varandra, först en skrubbande och sen en lermask som skall avlägsna smuts utan det är bara en.

 

Jag har hittils bara använt den tre gånger men jag har alla tre gångerna blivit lika förvånad över hur resultatet blir. För det första ser min hud bättre ut när jag kollar mig i spegeln direkt efter att jag sköljt av det och för det andra så känns ansiktet otroligt fräscht och skönt.

Jag är en riktig latmask och älskar att köpa produkter för ansiktet, men oftast orkar jag aldrig använda ansiktsmaskerna för att de är jobbiga och ska sitta länge och det ska göras olika moment, men denna går hur smidigt som helst att använda! Men denna ska bara sitta på i 5-10 minuter (jag kör på 10)

Man kan köpa den i två storlekar 125g eller 315g, jag valde att köpa den lilla och den kostade 79:-

Denna mask ger jag faktiskt :

Jag är supernöjd och det är ingenting jag har att klaga på. Den luktar otroligt mintigt och gott och förpackningen ser ut som många andra av lush produkter, vilket jag gillar!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna Söderberg

Har bara hört bra saker om den där masken och jag var ingenting från Lush... Är det en bra förstaprodukt?

Svar: Ja de tycker jag absolut! Jag är i alla fall jättenöjd :D Annars kan jag verkligen rekommendera att du köper med en av deras tvålar (mina favoriter är Rock star soap, Honey I Washed The Kids och Sultan Of Soaps) och om du har badkar borde du prova en av deras badbomber/bubbelbitar :D
Johanna Tjosson

2012-07-12 @ 20:06:29
URL: http://beautyboken.blogg.se
Postat av: Hanna Söderberg

Okej, tack :)

Svar: Så lite så! :D
Johanna Tjosson

2012-07-13 @ 13:25:16
URL: http://beautyboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0